Balaton + rossz idő + két gyerek

Tavaly meg voltunk róla győződve, hogy nincs annál nagyobb szívás, hogy az ember a nyaralás 10 napja alatt csak négyet tölthet a strandon. Az idén megtudtuk, hogy bizony van. Kezd megtörni a lendület, hogy szépen fejezzem ki magam.
Két kiskorúval vagyunk súlyosbítva, akinek olyan a mozgásigénye, hogy simán fedeznék egy kisebb város energiaszükségletét, ha rájuk lehetne kötni egy atomerőművet.

Pedig olyan szép kis tervünk volt: 10 napig minden reggel lemegyünk a strandra, lángost és főtt kukoricát eszünk, vizipisztolyozunk és homokozunk. Ennek megfelelően pakoltunk ruhákat és felszerelést. Még szerencse, hogy utolsó pillanatban bedobtunk esőkabátot. Sajnos gumicsizmást már nem...

Pedig igazán mindent megteszünk, amit csak lehet. Ha bárkinek van használható ötlete, azonnal írja meg nekem! Plííz!

Sütöttünk már szalonnát esőben, napernyő alatt.

Grilleztünk tomboló szélben, egész jó eredménnyel.

Felástuk a telket, kihúztunk pár szőlőkarót a szomszéd ültetvényéről. (Reméljük, hogy azt hiszi, vaddisznók voltak.)

Felfedeztünk egy szuper játszóteret Balatonfüreden a Park utca mellett.

Jártunk Kapolcson szakadó esőben, ettünk lángost meg rétest, láttam egy csodás nemez kiállítást, de sokalltuk a napijegyre a 2500 forintot.

Voltunk Veszprémben, ahol ki lehet tenni a megtellt táblát a Balaton Plaza-ra, de különösen a játszóházra.

Az összes balatonfüredi cukrászdában ferde szemekkel néznek ránk, amint belépünk, a hangerőnek és a koszolási képességeinknek köszönhetően. Ettől függetlenül imádom a Karolinát és a Bergmannt is. Előbbiben a karamellás-gesztenyés és a csokitorta a legzseniálisabb alkotás, utóbbiban a francia krémes.

Kerülgetjük egy ideje az éppen Udvariban állomásozó cirkuszt, lehet, hogy holnap bemerészkedünk oda.

Az ideiglenesen Zánkán állomásozó dinókiállítást (családi jegy 6000 forint) már tavaly megnéztük, ugyanígy a harci járműveket is.

Nagyvázsonyba még biztos visszamegyünk megnézni a vitézes bemutatót, de ahhoz az kellene, hogy legalább egy délelőtt ne zuhogjon.

Vannak még a gomba mód szaporodó biopiacok (Káptalantóti, Tihany, Csopak), de sajnos ez a gyerekek számára nem jelent túlzott vonzerőt, ráadásul ezek élvezetéhez sem ártana némi esőmentesség.

Gőzerővel keresünk valami élményfürdőt, de amelyek a hotelekhez tartoznak, oda kívülálló halandó nem mehet be.

Szeretnénk hajózni is, vagy legalább átkompozni Balatonszemesre a Kistücsökbe, de ilyen szélviharban ez sem tűnik annyira vonzó élménynek.

Szóval a nagy kérdés: hova, merre? Tudom, hogy visszamehetnénk lakásunk akolmelegébe, de ha már lejöttünk, szeretnénk itt tölteni az időnket.

Vera írta...

Tavaly mi is így jártunk, pontosan 1,5 napot töltöttem a parton a 7 napból. :(
Fürdőzésre esetleg Kehidakustány? Aztán van egy eldugott kis vár, a Csillagvár Balatonszentgyörgyön egy helyes kis csárdával az udvarban. Tavalyelőtt véletlenül keveredtünk oda, de engem nagyon megfogott, annak ellenére, hogy tényleg nagyon pici...

Névtelen írta...

Csillagvarat mondtam volna en is, van honlapja, utana tudsz nezni. Keszthely, kastely es vasutmakett-kiallitas, Georgikon-muzeum, illetve a Hintomuzeumban (szinten a kastelyban) lehet, hogy meg tart a Munkacsy-kiallitas. Van Siofokon a Galerius Furdo, az belteri, lehet pancsolni, honlapjat konnyen megtalalod a neten, en pont azert nem jegyeztem meg a cimet:) ott meg nem voltunk, de nem kizarhato. Zamardiban tengeri akvarium (szinten ra tudsz keresni neten igy), picike, de erdekes, sok infot adnak. Kicsit odebb, Zamardi-felsonel van a Zamardi Kalandpark, es itt csak szital, illetve ma nem is esett:) van meg mellette lovarda, gokartpalya.
Bocs, mi deli parton vagyunk:)

Judit

Csincsilla írta...

Menjetek Pápára fürdeni!
Ha nem esik, klassz a veszprémi állatkert is, és a környékét is nagyon szépen rendbe hozták.
Csilla

Sz. írta...

SZia,

zugolvasói mívoltomból előtörve én is a Kehidakustányt javasolnám. Nagyon jó hely!
Aztán Zalakaros - Katalin puszta: Bivaly rezervátum -.

Szilvi

Száva írta...

Keszthelyre osztálykirándulást szerveztem anno: nagyon sok, apró, izgalmas múzeuma van, ami egy csapat nyegle kamaszt is lekötött (aka minket:D)
a marcipánmúzeum, a kastély, (ha kisüt egy kicsit a nap, akkor a parkja is), csigaparlament, esetleg a kínzómúzeum, bár kiskorúakkal neccesebb:) ezekbe nem hanyattvágósak a belépőjegyek és kb. egy kupacban vannak.

Rozmaring&ibolya írta...

Kedves Ági !
Esőmentes napra Balatonedericsen az Afrika múzeumot ajánlom próbáljátok ki, még tevegelni is lehet,a tapolcai tavas barlangban esőben is lehet csónakázni, Sümegen is van vár, ahol anno pénzt is lehetett verni ,szamaragolni és helyben sütött kürtős kalácsot kóstolni ,vigyázat a szamár akin lehetne szamaragolni is, szeretné megkóstolni , vár előtt hatalmas fából készült játszótér kocsi múzeum és más érdekeség lovas programok, karámok istállók ..,Kehidakustányt mi is ajánjuk ,a Káptalantóti piacon két fa között hinta a gyerekeknek,állatsimogató és ijjászat is volt mikor mi ott jártunk,
Esőmentes jó időt a progrmokhoz

Ági, aki főz írta...

Köszönöm szépen az ötleteket! Végül csak feladtuk. De augusztusban még visszamegyünk egy-két hétvégére.