Rakott tészta sonkával és brokkolival



Nézegettem Lilla mac and cheese ihletét, de nálunk végül ez lett belőle. Jó dolog az az amerikai változat, de szerintem teljesen felesleges tejmártást főzni, mert a tojás-tejföl kombináció épp olyan jól megállja a helyét.


Egyszer már készítettem úgy is rakott tésztát, hogy nyersen dobtam bele a tejbe a tésztát, majd így be a sütőbe. Akkor jól is sikerült, de az arányokat menthetetlenül elfelejtettem, így maradtam a tészta előre megfőzésének verziójánál.


4 személyes adaghoz: 40 deka rövid csőtészta, 40 deka brokkoli, 10 deka sonka, 10 deka jól reszelhető sajt (például Cheddar), 2 tojás, 2 deci tejföl, szűk maréknyi petrezselyemlevél, só.


Így készült: A tésztát és a brokkolit is megfőztem. A sonkát felkockáztam, a sajtot lereszeltem. A tejfölt, tojást összekevertem. Sóztam, beleszórtam az apróra vagdosott petrezselymet is.


Tűzálló tálba öntöttem a kifőtt tésztát, a sonkát meg a brokkolit. Ráöntöttem a tojásos keveréket és végül beborítottam sajttal.


Úgy 15 perc bőven elég neki a forró sütőben. A tojásos keverék átsül, a sajt meg jól megpirul a tetején.

Nincsenek megjegyzések: