Kelbimbó sörös sajtmártással


Csupa kesernyés íz, nem éppen a gyerekek kedvence. Ők csak a lisztbe forgatott csirkekockákat meg a rizst ették meg mellőle.

300 g kelbimbót egy tepsibe szórtam, mivel picik voltak, egyben hagytam őket. A nagyobbakat érdemes félbe vágni. Megszórtam sóval, és arab fűszerkeverékkel (helyettesíthető borssal, pirospaprikával, római köménnyel és fahéjjal). Locsoltam rá egy kevéske olívaolajat. A sütőt 200 fokra előmelegítettem és a kelbimbót 20-25 percig sütöttem.

A sajtmártáshoz azt a serpenyőt használtam, amiben előzőleg megsütöttem a lisztbe forgatott csirkefalatkákat. A maradék zsiradékba beleszórtam még egy kanál lisztet, kicsit megpirítottam. Felöntöttem 3 deci sörrel és elforraltam. Jól besűrűsödött. Ekkor adtam hozzá a felkockázott 10 dekányi brie sajtot. Gyorsan elolvadt, elkeveredett. Még egy kis szerecsendióval fűszereztem és már tálaltam is.

2 megjegyzés:

trinity írta...

Ezekkel a fűszerekkel megkóstolnám a kelbimbót, habár nem szeretem. Vagy eddig nem szerettem, mert így már egész máshogy hangzik:))Határozottan izgalmas!

Ági, aki főz írta...

Trinity, szerintem érdemes egyszer-egyszer újra kísérletezni a régen nem szeretett ízekkel, hátha. Ahogy öregszik az ember, úgy változhat is.