Spárgakrémleves kéksajttal


Ha már spárga, akkor a belőle készült krémlevest sem hagyhattam ki. Jó sűrű, gazdagon kényeztető leves kerekedett belőle, hiszen nemcsak spárga, hanem sok egyéb finomság is került bele. A kékpenészes sajt aromái kiválóan kiegészítik a spárga kesernyésségét.
Spárgakrémleves kékpenészes sajttal, borsóval

Hozzávalók 4 tányérnyi leveshez: 25 deka spárga, 10 deka krumpli, 1 deka borsó, 1 csokor újhagyma, 1 dl tejföl, 5 deka kékpenészes sajt, só, bors, szerecsendió.

Elkészítése: A krumplit meghámoztam és felkockáztam, a hagymát pedig felkarikáztam. Bő liternyi vízben 10 percig főztem ezt a két zöldséget. Közben a zöld spárga alsó, fás részeit levágtam, a csúcsát szintén külön vettem. A forró levesbe beleszórtam a spárga szárakat meg a borsó és még tíz percig főztem, az utolsó 5 percre a csúcsokat is beletettem.

Ez így rettentő bonyolultnak hangzik, pedig csak arról van szó, hogy mindent akkor tettem bele, amikor már megpucoltam és pont annyi ideig főztem, amennyi ahhoz kell, hogy megpuhuljon.

Amikor minden zöldség puha lett, kiszedtem pár darab szép spárgacsúcsot. A levest jó alaposan összeturmixoltam, hozzáadtam a tejfölt és a sajt felét is. Fűszereztem. A tányérokra kiszedtem a félretett spárgarészeket, rámorzsoltam pár darabka sajtot és erre mertem rá a levest.

1 megjegyzés:

fxtina írta...

Ma voltam a piacon és nem volt spárga. Pedig mindkét receptre kíváncsi lettem volna, na meg a rakottspárgára is... :-(