Gyömbéres csirke


Ha gyorsan akarok valami ebédet csinálni, nekem mindig a szójaszószos, összeforgatós dolgok jutnak az eszembe, még véletlenül sem a paprikás csirke. Nem tudom, miért van ez, de azt kell mondanom ez az ebéd is egészen jól sikerült. Lehet, hogy valakinél nem alapfelszerelés ez a pár hozzávaló, nálam valahogy úgy alakult, hogy igen.

2 felnőttnek főztem, plusz egy kicsinek, így 2 csirkecombot kifiléztem és felkockáztam. 1 hüvelyujjnyi darab gyömbért felkarikáztam. Nem reszeltem le, mert elég fás volt, meg nem is akartam, hogy teljesen uralja az ételt. 2 gerezd fokhagymát apróra vágtam.

Serpenyőben olajat forrósítottam, rádobtam és átforgattam a húst. Amikor minden oldalról nagyjából megpirult, akkor rászórtam a gyömbért, fokhagymát. Ráöntöttem 3-4 evőkanál szójaszószt, 1 citrom levét. Lefedve pároltam kb. 10 percig, majd levettem a fedőt és beleszórtam még maréknyi földimogyorót. Egy picit még elforralam a levét, aztán rizzsel tálaltam.

Lehet bele tenni mindenféle zöldséget is: répacsíkokat, borsót, hagymát, de most valahogy úgy éreztem, hogy ezeket az egyszerű, tiszta ízeket keresem. Nagyon jó lett a savanykás-sós egyensúlya és azért a gyömbér csípősségét is lehetett érezni.

Nincsenek megjegyzések: