Barackos-túrós batyu


Mit csinál egy időeltolódással igen nehezen megküzdő, ámde kerti buliba hivatalos nőszemély, akinek parancsba adták a sütihozást? Nem, a cukrászda nálam nem opció. A helyes megfejtés: elővesz egy csomag leveles tésztát a fagyasztóból. Nem saját gyúrásút, hanem jóféle gyárit. Aztán csinál belőle túrós batyut, picikéket, hogy mindenkinek jusson pár darab.

Szóval fogtam egy csomag leveles tésztát és 4-5 centi széles négyzetekre vágtam. 25 deka túrót, 1 csomag vaníliás cukrot kikevertem 2 evőkanál tejszínnel. Ezen kívül még felhasználtam 15 deka sárgabaracklekvárt is a töltelékhez. A tésztanégyzetek közepére pöttyintettem kiskanálnyi lekvárt és túrót. A sarkokat középre hajtottam és összefogtam. 1 tojást jól elkevertem, ezzel megkenegettem a batyukat, a tetejére pedig jégcukrot szórtam.

Kb. 20-25 perc alatt szép pirosra sültek. A töltelék ugyan kicsit kifolyt itt-ott, de az, hogy a lekvár odasült egy kicsit az aljára még finomabbá tette ezt a végtelenül egyszerű kis sütit. Amikor megérkeztem a kis kosarammal, valahogy mindenki belenézett, aztán csak azt láttam, hogy már üres is. Az senkit se érdekelt, hogy még el se kezdtük a roston sütögetést, így lett a sütiből előétel.

2 megjegyzés:

Limara írta...

Gyönyörű! Szívesen megkóstolnám! :)

Moha írta...

Nem csoda,hogy elkapkodták, nagyon szépek lettek!