Kókuszos, lime-os tartlette



Néha rámjön a süthetnék, ilyenkor sütnöm kell és kész. A fejemben már napok óta zsongott ez a kókusztól édes, zöldcitromtól savanykás kombináció. Téli hozzávalók, de az íze, a finomsága és könnyedsége nekem már a tavaszt idézi.

Hozzávalók az omlós tésztához: 100 g vaj, 50 g porcukor, 150 g liszt, 1 tojás sárgája, 1-2 kanál hideg víz. A kókuszos töltelékhez: 250 g ricotta, 50 g kókuszreszelék, 2 evőkanál kókuszlikőr, 1 lime reszelt héja, 30 g porcukor. A zseléhez: 1 lime leve, 1 zacskó tortazselé, 2 dl víz, 1 evőkanál cukor.

Elkészítése:
Először az omlós tészta készül el, a hideg hozzávalókat összemorzsolom, majd gyorsan összegyúrom és gombóc formátumban meg a hűtőbe. Egy óra múlva kinyújtom és egy nagy vagy 6-7 kicsi lapos tortaformába igazítom. Körülbeül 20 perc alatt szép pirosra sülnek a sütőben, 180 fokon. Amikor kihűlnek, meg lehet tölteni. Ropogósak lesznek, de nem túlzottan törékenyek. Ha megtöltve állnak 1 napot, akkor kissé meg is puhulnak.

A töltelékhez alaposan elkevertem a hozzávalókat és a tortaformákba kanalaztam. Lime-mal ízesített tortazselét főztem és amikor egy picit kihűlt, de még nem dermedt meg, akkor a tortácskák tetejére kanalaztam azt is. Jót tesz neki, ha egy kis időt a hűtőben még eltölt fogyasztás előtt.

3 megjegyzés:

Ystar írta...

Lehet valami a levegőben, én is a napokban készítettem hasonlót: citromos-kókuszos sült ricottát, omlós tészta alapban és magában is. Nagyon finom lett az is.

Ági, aki főz írta...

Eszti, talán azért mert ez egy annyira jó kombináció!

VOKinga írta...

Már megint egy kihagyhatatlan ötlet! Ha nem a túloldalon laknál, állandóan a házatok körül sertepertélnék sütiillatot szimatolva. :)