Dupla mentás dinnye sörbet

Amikor az első zöld hasú, csíkos hátú haverok megjelennek a piacon, még félve közelítek hozzájuk. Vajon elég édesek? Aztán ha jó nyarunk van, néhány hét múltán már szinte utánam dobálják a jól ellátott árusok. Az idén - szidhatjuk ugyan a gyorsan jött és igen kitartó forróságot - a dinnyék ízére azonban nem lehet panasz.

Szinte minden nap kuksol a hűtőben egy fél dinnye, így a torlódó készletek időnként vészintézkedések meghozatalára késztetnek. Mint kiderült egy jól eltalált kombinációval ennek a gyümölcsnek is adható némi plusz "csillogás".

Dupla mentás dinnyes sörbet

Mi kell hozzá? 1 kiló kimagozott, héjától megfosztott görögdinnye, 1 dl víz, 10 deka + 3 evőkanálnyi cukor, maréknyi szárított menta, maréknyi friss menta, 2 dl tejszín, 2 evőkanálnyi gyógyfüves likőr - jelen esetben ez a horvátok büszkesége, a 23 féle füvet tartalmazó Travarica volt.

Hogyan készül? A szárított mentából egy deci vízzel erős teát főzünk, leszűrjük, majd a tíz deka cukor hozzáadásával sziruppá forraljuk. A dinnyét összeturmixoljuk és hozzáöntjük a szirupot és a likőrt. A keveréket megfelelő dobozba öntjük és a mélyhűtőbe tesszük legalább 6 órára.

A legtöbb sörbet recept szerint ezt a nyalánkságot kevergetni kell, de én elég lusta szakács vagyok, el is felejtettem kevergetni. Mégsem fagyott tömbösre, hanem szép szilánkos maradt a massza, talán a hozzáadott alkoholnak köszönhetően.

Amikor eljött az étkezés ideje, a maradék cukorral felvertem a tejszínt és belemetéltem a friss mentát. A poharakba alulra került a rózsaszín jég, felülre pedig a zöldpettyes hab. Mennyei frissítő a dinnyeérlelő napokra.

Nincsenek megjegyzések: