Májjal töltött gomba


Nálunk főfogásként került az asztalra, sok-sok salátával körítve. Igazándiból olyankor tudom legjobban elképzelni, amikor más egyéb is kerül az asztalra és az ember csak úgy csipeget, például egy ilyen gombát is, miközben folyik a társalágás.


Mi került a 4 személyes adagba? 8 nagyobb gomba, 30 dkg pulykamáj, 1 póréhagyma, 2 szelet húsos szalonna, 1 tojás, olaj, só, bors, zsálya.

Hogyan készült? A májat és a szalonnát apróra kockáztam, a pórét hosszábban négybe, majd apró darabokra vágtam. Kevés olajon elkezdtem pirítani a hagymát, szalonnát, majd hozzáadtam a májat is. Minden oldalról fehéredésig sütöttem, nem kell teljesen átsütni, mert még úgyis dolgunk van vele.

Ha esetleg az elején nem sikerült elég apróra vagdalni a hozzávalókat, most így sülten talán egy kicsit könnyebb lesz, még egyszer át lehet menni rajta a késsel. Ha igazán krémes állagot szeretnénk, akkor pedig a botmixerrel is neki eshetünk.

Egy tálba szedtem és hagytam kicsit kihűlni. Ekkor kevertem hozzá a tojást. Ha tartalmasabbra szeretnénk, lehet még hozzákeverni 1-2 szelet tejbe/vízbe áztatott, majd kinyomkodott kenyérbelet.

A tölteléket a száruktól megszabadított gombákba pakoltam. 15-20 percig sütöttem. Ez alatt a gomba megpuhult, a töltelék pedig szépen megpirult.

3 megjegyzés:

marmalade írta...

Hú, már az a libamáj datolyával is izgatta a fantáziámat, de ez is fincsi lehet! Gomba, máj, két nagy kedvencem, de így együtt még nem próbáltam!

Belly írta...

Nagyon szeretem.

Ági, aki főz írta...

Marmalade, Belly, köszi, jó étvágyat hozzá!