Májjal töltött gomba


Nálunk főfogásként került az asztalra, sok-sok salátával körítve. Igazándiból olyankor tudom legjobban elképzelni, amikor más egyéb is kerül az asztalra és az ember csak úgy csipeget, például egy ilyen gombát is, miközben folyik a társalágás.


Mi került a 4 személyes adagba? 8 nagyobb gomba, 30 dkg pulykamáj, 1 póréhagyma, 2 szelet húsos szalonna, 1 tojás, olaj, só, bors, zsálya.

Hogyan készült? A májat és a szalonnát apróra kockáztam, a pórét hosszábban négybe, majd apró darabokra vágtam. Kevés olajon elkezdtem pirítani a hagymát, szalonnát, majd hozzáadtam a májat is. Minden oldalról fehéredésig sütöttem, nem kell teljesen átsütni, mert még úgyis dolgunk van vele.

Ha esetleg az elején nem sikerült elég apróra vagdalni a hozzávalókat, most így sülten talán egy kicsit könnyebb lesz, még egyszer át lehet menni rajta a késsel. Ha igazán krémes állagot szeretnénk, akkor pedig a botmixerrel is neki eshetünk.

Egy tálba szedtem és hagytam kicsit kihűlni. Ekkor kevertem hozzá a tojást. Ha tartalmasabbra szeretnénk, lehet még hozzákeverni 1-2 szelet tejbe/vízbe áztatott, majd kinyomkodott kenyérbelet.

A tölteléket a száruktól megszabadított gombákba pakoltam. 15-20 percig sütöttem. Ez alatt a gomba megpuhult, a töltelék pedig szépen megpirult.

4 megjegyzés:

marmalade írta...

Hú, már az a libamáj datolyával is izgatta a fantáziámat, de ez is fincsi lehet! Gomba, máj, két nagy kedvencem, de így együtt még nem próbáltam!

Belly írta...

Nagyon szeretem.

Ági, aki főz írta...

Marmalade, Belly, köszi, jó étvágyat hozzá!

Unknown írta...

Mai napon elkeszitem ,biztos vagyok ez nagyon finom lessz.Köszönöm,a. receptet.