Gyors és ínyenc menü karácsonyra

Nemisbéka karácsonyi receptversenyére készítettem egy menüsort. A hagyományos karácsonyi menüt nem túl hagyományos fogásokra váltottam fel, legfőbb szempontom pedig a gyorsaság volt. Leteszteltem, 1,5 óra alatt minden megvan, még akkor is, ha egy 15 hónapos is "segít".
Lehet, hogy sokaknak megfeküdné a gyomrát a sok édeskömény, az egzotikus fűszerek és hasonlók, de a mi ízlésünkhöz passzol az ilyesmi.
A menü darabokra szedve:
Krumplisaláta helyett Édesköményes krumplisaláta
A receptek külön bejegyzésben lesznek, itt pedig a menetrendet vázolom.

0. perc Bekapcsolom a sütőt. Felteszem főni az egész, héjas krumplit
5. perc Az leveles tésztát megkenem tojássárgájával, meghintem darált dióval és felkockázom. Megy a sütőbe
15. perc Felolvasztom a csokit, felverem a tojás fehérjét, sárgáját. Összeállítom a habot.Megy a hűtőbe.
30. perc Egy kuglófformát kibélelek szalonnával, belesimítom a húst, májat. Kiveszem a leveles tésztát és beteszem a sütőbe a húst.
35. perc A krumplit kiszedem, leszűröm. Összeállítom hozzá az öntetet, összekeverem és beteszem a hűtőbe.
50. perc A kelbimbót, a gesztenyét tepsibe teszem. Fűszerezem és beteszem a sütőbe.
65. perc Összevágom az édesköményt, a hagymát és felteszem főni a levest.
80. perc A levest összeturmixolom, keményítővel besűrítem és a rákkal összemelegítem.
90. Kikapcsolom a sütőt. Kiveszem a húst és a köretet és tálalok.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

én ezennel megalapítom a(z) (dolgozó) anya barátja blog díjat és át is adom neked. az odaítélés feltételei a fenti posztból kihámozhatók :-) remek ötletek! köszönöm!

Helga

Ági, aki főz írta...

Helga! Igazán köszönöm!