Grillezett kukoricaleves

Sok-sok csöves, főtt kukoricát eszünk nyáron. Néha vacsora helyett is. Néha azért rászánom magam és akkor alkotok valamit a csöveken lévő szemekkel. Ez a leves fantasztikus, krémes, ízletes. Elkészítése a kelleténél csak egy fokkal macerásabb, de azt hiszem tulajdonképpen megéri.

Grillezett kukoricaleves

Mi került a 2 személyes adagba? 4 cső kukorica, 2 evőkanál olaj, 1 kis fej főzőhagyma, 1 gerezd fokhagyma, 4 deci húsleves, 2 evőkanál tejföl.

Hogyan készült? A kukoricacsöveket a sütőben meggrilleztem, hogy színt és plusz ízt kapjanak. Nyílt tűzön persze még finomabb lett volna. A hagymát, fokhagymát apróra vágtam és olajon pirítani kezdtem. Hozzáadtam a csőről levágott kukoricaszemeket, felöntöttem a húslevessel és puhára főztem. Szűrőn átpaszíroztam és tálalánál a tálkába tettem a tejfölt.

Eredetileg hidegen kellene fogyasztani, de nekem langyos-melegen jobban ízlik.


Ui: A mentalevél csak díszítés.

2 megjegyzés:

duende írta...

Hm.... Szuper!
Nagyon klassz kis levest készítetteél, nagyon tetszik!

Én is kukoricakrémlevesen töröm a fejem - jövő hétre valamelyik napra. Ma csak megfőztem, mert mi is rengeteg főtt kukoricát eszünk ilyenkor. Van egy forrásom a piacon, olyan édes, zamatos, isteni kukoricája van a hölgynek, hogy el sem tudom mondani. Isteni étek! :)

Reni írta...

Én még sosem mertem kipróbálni a kukoricakrémlevest... nem tudom miért, de valamiért tartok tőle. Nem tudom megmondani, hogy miért, mert a kukoricát meg imádjuk... pedig tuti finom :)