A brownie és a cheesecake házassága


Ami kétségkívül a mennyekben köttetett. Nem azért mondom, tényleg, de minden benne van, ami csak jó lehet. Mert ugye a brownie már önmagában is jó, mert mi nem az, amiben két tábla csoki ücsörög? Meg aztán a cheesecake a maga lágyságával, krémességével. Na most, ez így együtt csúcs. Az eredeti recept (Delicious, 2009 április) nem pakolt bele meggyet, hanem még megfejelte egy réteg málnahabbal a tetején. Ezt már tényleg túlzásnak éreztem, és a meggy a maga savanykásságával még egy extra csavart is ad az egészhez.
Mi került a csokis rétegbe? 100 g ét és 100 g tejcsoki, 150 g vaj, 150 g cukor, 110 g liszt, 3 tojás. Mi került a cheesecake rétegbe? 2 doboz, összesen 250 g Philadelphia krémsajt, 2 dl tejszín, 100 g porcukor, 2 tojás. Plusz 300 g magozott meggy.
Hogyan készült? A csokit apró darabokra törtem és a vajjal együtt 10-10 másodpercenként mikrózva, keverve olvasztottam fel. A kétféle réteg hozzávalóit külön-külön keverőtálba pakoltam és villával mind a kettőt alaposan elkevertem. Először a csokis került a sütőpapírral kibélelt tepsibe. Ez a massza kicsit sűrűbb, szépen el lehet egyengetni egy kanál hátával. Rászórtam a meggyszemeket is, hogy mindenhová kerüljön. A tejszínes keverék viszont folyékony, így ezt egyszerűen rácsorgattam a már tepsiben lévő rétegekre.
180 fokos sütőben sütöttem, nagyjából 30 perc alatt jól átsül, a felső réteg egy kicsit remegős, buborékos lesz.
Még csak annyit, hogy felét gyakorlatilag én egyedül faltam fel, de úgy tűnt, hogy azoknak is ízlik, akiknek ajándékba vittem (a maradékot). Szerencsére elég nagy adag.
Bár nagyon ütős a végeredmény, tulajdonképpen nem is olyan ördöngösség elkészíteni, azt hiszem ez is belefér Doctor Pepper felhívásába.

7 megjegyzés:

Flat Cat írta...

Ági!
A brownies rétegébe tojás?
Csak mert ma ezt meg szeretném sütni! :)

Chef Viki írta...

Hm, ez igen! Szép kis házasság :-)

Tojás jó kérdés!

Ági, aki főz írta...

3 tojás - ezer boccs!!!

trinity írta...

Így éjjel totális provokáció:)))

erős ildikó írta...

Húha, ez tényleg egy mennyei nász!

Édes Szeder írta...

És a fehér rétegbe tényleg nem kell semmiféle liszt vagy ilyesmi? Megcsináltam, igaz mascarponéból, mert ez volt itthon, de ezek elvileg kompatibilisek egymással. Mire megsült a csokis réteg elnyelte a másikat, ettől még mondjuk nagyon jó íze van, de nem úgy néz ki mint a tied.

Ági, aki főz írta...

Szeder, inkább az alsó réteget sűríteném még tovább. Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy a Philly meg a mascarpone ugyanúgy viselkedik, az utóbbi zsírosabb, olvadósabb. Esetleg a biztonság kedvéért mehet bele étkezési keményítő (csak 1-2 kanál) az megköti.

Sajnálom, hogy nem lett tökéletes.