Szakácskönyv ajánló

Doctor Pepper nem fér a bőrébe és újabb körkérdéssel bombáz minket. A kérdés lényege, hogy melyek kedvenc szakácskönyveink, illetve milyeneket ajánlanék karácsonyi ajándék gyanánt.

Nos, két saját szakácskönyvvel a hónom alatt, azt hihetnők tudom milyen a jó könyv. De csak azt tudom megmondani, hogy nekem mi tetszik. A szép, színes, jó képekkel telezsúfolt könyveket szeretem. Mivel nagyon ritkán főzök recept szerint, elsősorban inspirációt keresek ezek lapjain. Általában a következő zajlik: elolvasom a recept címét, megnézem a képet. Ha érdekel, átfutom a hozzávalók listáját és ha ez alapján esetleg kedvem támad elkészíteni, akkor azt is megnézem, hogyan készül.

Ezek után még azt is be kell vallanom, hogy ahogy végignéztem a szakácskönyves polcomat, rádöbbentem, hogy egyrészt a kötetek nagy részét ajándékba kaptam, illetve nagyon sok az angol nyelvű, mivel amerre járok beszerzek egyet-kettőt. Az biztos, hogy a kedvenceim között is túltengnek az angolszász sztárok. Tehát:

Donna Hay: Ízvarázs

Szerintem az egyik legszebb szakácskönyv, amit valaha is láttam. Egzotikus hozzávalók, meglepően egyszerű receptekkel.

Nigel Slater: The Kitchen Diaries

Érdekes, jópofa, lendületes. Egy év története kajákban elmesélve. Néhány hónap végigolvasása után némileg egysíkú, ezért mindig az aktuális dátum miatt érdemes kézbe venni. Bővebben.

Jamie Oliver: Jamie at Home

Receptek évszakok szerint, Jamie szokásos laza stílusában. Ezúttal teljesen elérhető, egyszerű hozzávalókkal, kipróbálásra csábító ötletekkel. Bővebben.

Fabio Brambilla és Marco Perez: Pompás falatok

Haladóknak való könyv, extra ötletekkel, nehezen beszerezhető hozzávalókkal és elképesztő párosításokkal. Az igazi gasztrobolondok szeretni fogják.

Finom fogások fél óra alatt (Reader's Digest)

Az előző tökéletes ellentéte, egyszerű, nagyszerű mindennapi ötletek, de semmiképpen sem hétköznapi. Olyanoknak való, akik mindennap főznek és néha valami újat szeretnének kipróbálni.

Gordon Ramsay: Sunday Lunch

A most megjelenő Vasárnapi ebéd angol kiadása. Komplett menüsorokat tartalmaz, nekem tetszik, főleg a zöldségek ötletes, sokrétű felhasználásának propagálása. Bővebben.

Legnagyobb csalódásaim:

Nigella Lawson: How to Eat

Több száz oldal, képek nélkül. Túl tömör, nehézkesen olvasható és a receptek sem éppen csábítóak. A hölgy sokkal jobb a képernyőn.

Clotilde Dusoulier: Chocolate and Zucchini

Semmitmondó, soványka. Bővebben.

Még néhány könyv, amiről már írtam részletesen a könyv és a könyvajánló kategóriában van összegyűjtve.

Miközben ezt a szakácskönyves listát írogattam, arra is rádöbbentem, hogy sokkal több főzős újságot olvasok, de még ennél is jobban szeretek kulináris témájú regényekbe mélyedni. Hamarosan egy ilyen listát is megírok, legalább is így tervezem.

Ja igen, és mint az a kép jobb alsó sarkában is látszik, nagyon szeretem a régi szakácskönyveket. Nagy részük a nagymamámtól származik, ez az öt-hat kötet csak a jéghegy picinyke csúcsa. Mostanában szert tettem egy csomó antikvár példányra is, amelyeknek már csak a szaga is arra csábít, hogy beleolvassak, főzzek belőle. Történelmi ízutazás mindahány.

Nincsenek megjegyzések: