Ramsay almás "pudingja"

Gordon Ramsay - a konyha ördöge, illetve a fickó F-fel - már egy éve szemrehányóan bámul rám a szakácskönyve címoldaláról. Ezért időnként kezembe veszem, átlapozom a színes könyvet, majd visszateszem a többi közé.

A Sunday Lunch lényege, hogy a nők visszaterelődjenek a konyhába, legalább hétvégén saját főztjüket tálalva a családnak. A könyv komplett menüsorokat, tematizált ötleteket tartalmaz. Nagy hangsúlyt helyez a zöldségek sokoldalú felhasználására és a hagyományos angol konyha modernizálására is. Mindent egybevetve jó ötletek vannak benne, csak nekem ritkán sikerül szakácskönyből főznöm. (Inkább megírom őket.)

Viszont a héten már az agonizáló almák is egyre szemrehányóbban tekingettek kifelé a kosárból, én pedig pont Gordon Ramsay szakácskönyvében találtam rá a megoldásra. Bár az angol és magyar puding-fogalom enyhén szólva is eltér egymástól a végeredmény nagyon is megfelelt nekem.

Ramsay almás "pudingja"

Mi kell hozzá? (A hozzávalók arányát picit módosítottam, saját kipróbált változatom következik) 5-6 fonnyadófélben lévő alma, 1 marék mazsola, fél deci almalé, 2 evőkanál + 120 g cukor, 200 g vaj, 150 g liszt, fél csomag sütőpor, 2 tojás, 4-6 kanál tej, 1 kiskanál fahéj.

Hogyan készül? Az almákat meghámoztam és 2-3 centis kockákra vágtam. A vajból egy kanálnyit lecsippentettem, serpenyőben felforrósítottam és rádobtam az almát meg a mazsolát. Amikor az alma karamellizálódni kezdett, ráöntöttem az almalét is, a lángot kisebbre vettem és félig meddig puhára pároltam a gyümölcsöt. Végül a sütőforma aljára borítottam.

A tésztához habosra kevertem a vajat a cukorral, aprónként hozzáadtam az elkevert tojásokat. Lassan, kanalanként beleforgattam a sütőporos lisztet meg a fahéjat. Végül annyi tejjel lazítottam, hogy nagyjából kenhető masszát kapjak. Ezt rásimítottam a gyümölcsre, majd 25 perc alatt 180 fokos sütőben megsütöttem.

Illatos, omlós, nagyon vajas. Egyszerűen isteni! Köszi, Gordon!

Nincsenek megjegyzések: