Nyáridéző bulgur

Gázválság, szmogriadó, ónos eső. Na, én inkább szedem a sátorfámat. Elbujdokolok, de csak a konyháig jutok.

Nyáridéző bulgur

Mi került a 4 személyes adagba? 20 deka bulgur(búzatöret), 1 csicseriborsó konzerv, 4-5 szem aszalt paradicsom, 4-5 szem aszalt sárgabarack, 2-3 evőkanálnyi mazsola, 1 kis hagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 répa, 1 kaliforniai paprika, 2 marék rukkola, 1 citrom leve, 2 evőkanál olívaolaj, fahéj, só, bors.

Hogyan készült? A hagymát és fokhagymát apróra kockáztam, a répát, paprikát, aszalványokat pedig vékonyra csíkoztam. Felmelegítettem az olajat, megpároltam rajta a hagymát, fokhagymát, paprikát, répát. Félretettem. A serpenyőbe belekerült a bulgur, a barack, a mazsola meg a paradicsom. Felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel, fűszereztem, negyed óra alatt puhára pároltam. Belefacsartam a citrom levét, visszatettem a zöldségeket, hozzáadtam a leszűrt csicseriborsót és összeforgattam, hogy minden átmelegedjen. A rukkolát csak tálaláskor kevertem bele, hogy ne essen össze teljesen a hőtől.

Natúr sült tonhal szeletet ettünk hozzá, szerintem kitűnő páros.

Nincsenek megjegyzések: