Körte sörbet

Most, hogy ilyen szépen megjött a nyár, hogy a hétvégén már a vállam is lepirult, illetve köszönhetően annak, hogy anyós pajti a szokásos kajacsomagjában hozzámvágott néhány, első ránézésre, keménysége okán emberi fogyasztásra nem alkalmas körtét, tényleg ideje volt már, hogy sörbetet csináljak.

Ez a jeges nyalánkság eddig alig-alig szerepelt a repertoáromban, pedig százszor egyszerűbb elkészíteni, mint a fagyit. Ha pedig olyan gyümölcsből készül, amit nem kell megpárolni, pillanatok alatt kész is van.

A körtét persze nem hagytam csak úgy magában búslakodni, a lime illatos leve és héja, a menta frissessége együttesen pont azt a nyári táncot lejtették, amit elvártam.

Körte sörbet

Mi kell 4-6 adaghoz? 3 keményebb körte, 1 lime, 6-8 levélke menta, 2 dl víz, 4 evőkanál cukor, 1 evőkanál gyógyfüves párlat.

Hogyan készül? A vizet felforraltam, a cukorral sziruposra főztem, majd beleszórtam a meghámozott, felkockázott körtét. Amikor a körte megpuhult, hagytam egy kicsit kihűlni. Belereszeltem a lime héját, belefacsartam a levét, illetve a mentát és a gyógyfüves likőrt is hozzáadtam. Végül az egészet finomra, krémesre turmixoltam.

A lehűlt gyümölcsös pépet a fagyasztóba tettem egy éjszakára. Elvileg óránként át kellene keverni, hogy szépen fagyjon meg, de én ezzel nem szórakoztam, hanem amikor enni szerettük volna, 10 perccel korábban kivettem és egy kiskanállal forgácsokat kapargattam belőle. Az állaga így jégkására emlékeztetett, de igen gyorsan olvadt. Szerencsére gyorsan is fogyott.

Nincsenek megjegyzések: