Gombás-körtés lepény

Jelentem, az összes általam kedvelt magazin főzős rovata a gombák istenítésével van tele. Korlátozott beszerzési forrásaimra hivatkozva mindössze némi csiperkét tudtam felhajtani, pedig mindennél jobban vágyok egy kis vargányára, róka- meg trombita gombára.

Szóval a csiperkét feldobtam egy picinykét és körtével párosítottam, na meg juhtúróval. Így máris létrejött egy izgalmas sós-édes kombináció.

Gombás-körtés lepény

Mi került a 8 lepénykéhez elegendő adagba? 10 deka túró, 1-2 kiskanál só, 1 tojás, 2 evőkanál olaj, 15 deka liszt, 1 kiskanál sütőpor. Feltétnek lepényenként 1 evőkanál juhtúró, néhány karika póréhagyma, 1 kisebb gomba és fél körte.

Hogyan készült? A túrót villával összetörtem, kikevertem sóval, tojással és olajjal. A liszthez hozzáadtam a sütőport, majd a két hozzávaló egyveleget összedolgoztam. A tészta nagyjából egy órát pihent a hűtőben.

Amikor elérkezett a vacsora ideje, előmelegítettem a sütőt. A tésztából 8 darab, úgy 10 centi átmérőjű kört formáztam. Mindegyiket megkentem juhtúróval és szépen kirakosgattam a hajszálvékonyságúra szeletelt feltéttel. Körülbelül 30 percet töltöttek a sütőben és még melegen nekiláttunk, egy nagy halom saláta társaságában kitűnő vacsora kerekedett belőle. Ketten, plusz a kétéves alaposan be is laktunk belőle.

Nincsenek megjegyzések: