FF sütemény

Földimogyoróvaj és fügelekvár egy süteményben.

A történet úgy kezdődött, hogy egyik ismerősöm, aki tisztában van füge-rajnogásom mértékével és rendelkezik egy saját fügefával is, hozzámvágott egy zacskónyit ebből a gyümölcsből. Sajnos a darabok már túl voltak legszebb lányságukon, ezért iziben elkészítettem belőle No Salty lekvárját. (Meg egy kis chutney-t, de erről már értekeztem.) Arra rá kellett azonban döbbennem, hogy bár a lekvár mennyisége nem éppen tetemes, kenyérre kenve még így sem fog elfogyni belátható időn belül, ezért kényszerintézkedést foganatosítottam és az egészet egy süteménybe pakoltam.

Az alaprecept a Bake or Brake blogról származik, de a csészés méricskélés helyett én a kultúránkhoz jobban illeszkedő grammos változatot részesítettem előnyben. Ettől persze az arányok is változtak, talán ez okozta, hogy elég morzsálódós, ám annál jobb ízű lett a végeredmény.

Fügés-földimogyoróvajas sütemény

Mi kell a 20x30 centis tepsi megtöltéséhez? 100 g vaj, 300 g liszt, 100 g cukor, 1 tojás, 200 g földimogyoróvaj (lehetőleg nem sós), 1 kiskanál sütőpor, 1 kiskanál őrölt fahéj, 300 g fügelekvár, 100 gramm mandula forgács, kevés barnacukor a tetejére.

Hogyan készül? A vajat és a cukrot habosra kevertem, hozzáadtam a mogyoróvajat és a tojást. Amikor ezek szépen elkeveredtek, lassanként hozzáforgattam a sütőporos, fahéjjal illatosított lisztet. A morzsalékos tészta háromnegyedét a sütőpapírral kibélelt tepsibe egyengettem, rákentem a lekvárt, rámorzsoltam a maradék tésztát és rászórtam a mandulát.

A süteményt nagyjából fél órán keresztül sütöttem a 180 fokos sütőben, de érdemes többször ránézni, nehogy megégjen.

Nincsenek megjegyzések: