Ez már mánia

Szoktátok úgy érezni, hogy egy-egy hozzávalót legszívesebben minden szembe jövő ételbe belepakolnátok? Például mindenhez majonézt vagy éppen savanyú uborkát ennétek?

Engem most éppen két hozzávaló tart fogságában: a gesztenye és a sütőtök. Egyre csak azon töprengek, hogy mibe lehetne még belepakolni. Szinte már-már mániákusan csempészem mindenbe, hogy aztán szégyellős mosollyal kérdezzem szegény kóstolómat (férjemet), hogy észre lehet-e venni, illetve mennyire rontottam el így az ételt.

Azt hiszem ma jutottam el a végső stádiumig, amelynek áldozata fél kiló csirkemáj lett. Készült belőle nagyon-nagyon finom májkrém, amit két változatban is továbbfejlesztettem. Nem nehéz kitalálni: egyikbe sütőtököt, a másikba gesztenyepürét kevertem. Nekem ízlett.

Sütőtökös és gesztenyés kenőmájas

Mi került a fél kilónyi csirkemell mellé? 1 csenevész póréhagyma, 3 gerezd fokhagyma, 5 deka húsos szalonna, 1 löttyintésnyi olívaolaj, 2 löttyintésnyi whiskey, 10 deka krémsajt, só, bors, morzsolt majoranna és zsálya.

Hogyan készült? Az olajon megpiríottam a feldarabolt hagymát, szalonnát. Hozzáadtam a májat és a fokhagymát. Minden oldalról megpirítottam, ráöntöttem a whiskeyt, lefedtem és hagytam megpuhulni. Nem kellett neki több 10 percnél. Amikor kicsit kihűlt a máj, beleszórtam a turmixgépbe és pürésítettem a krémsajt társaságában. Fűszereztem.

Az egyik felébe került 5 deka natúr gesztenyemassza (az édes nagyon elrontja sajnos), a másikba pedig 4-5 evőkanál puhára sütött sütőtök. A gesztenyés nehézkes, tömör lett, igazi mély ízekkel, tartalommal. Érdekes módon a sütőtök hozzáadása egészen könnyed, légies állagot eredményezett. Ez lett a kedvencem.

Utóirat: A végső lökést a kenőmájasom elkészítéséhez Pamina játékának lejáró határideje adta.

Nincsenek megjegyzések: