Egy kis quiche

Nem mondanám, hogy dübörögve beindult már a cukkíni szezon, de legalább már magyar darabokat árulnak minden felé. Persze üvegháziak, nem is olyan selymesek, mint nyári testvéreik, de azért tölteléknek már most is megteszik.

Cukkínis quiche

A francia zöldséges lepényeket, gondolom, senkinek sem kell bemutatni, vajas, omlós tészta, tejszínes-tojásos töltelékkel. Nem egy ördöngösség és ezer meg egy variációja létezik.

Mi kell hozzá, hogy egy 30 centis forma tele legyen? 15 deka teljes kiőrlésű tönköly liszt, 10 deka fehér, rétesliszt, 1 tojás sárgája, 1 teáskanál só, 10 deka vaj, 2-4 evőkanál hideg víz.

A töltelékhez: 2 közepes cukkíni, 1 evőkanál olaj, 2 tojás, 1 dl tejföl, 0,5 dl tej, 1 csokor metélőhagyma, só, bors.

Hogyan készül? A tésztát robotgépben állítottam elő, mert a hozzávalókat alapvetően hidegen kell tartani menet közben. Először tehát a lisztek kerültek a keverőtálba, majd a felkockázott vaj. Amikor morzsásra összeállt a keverék, hozzáadtam a sót meg a tojást. Ez után figyelni kell, mennyire áll össze a massza, majd ennek megfelelően adagolni kanalanként a vizet. A kemény tésztalabdacsot érdemes fóliába csomagolva a hűtőben pihentetni.

A töltelékhez a cukkíniket vékonyan felkarikáztam, kevéske olajon félig-meddig megpároltam.

A tésztát kinyújtottam, úgy egy óra álldogálást követően, a kerek formába navigáltam, széleit a cakkos falhoz nyomkodtam. Negyed órát elősütöttem a 180 fokos sütőben. A legtöbb recept itt az úgynevezett vakon sütést javasolja, azaz le kell takarni babszemekkel a tésztát, hogy ne púposodjon fel. Bevallom én ezt a macerát leggyakrabban kihagyom, legfeljebb, kicsit hullámos lesz a végeredmény.

Az elősütött tésztára rápakoltam a cukkíni szeleteket, leöntöttem a tojásos, tejfölös, tejes, fűszeres keverékkel és további fél órát sütöttem. A tetejére lehet némi sajtot is reszelni, hogy szépen megpiruljon, de szerintem ezúttal ez csak plusz kalóriát jelentett volna, az amúgy zsenge ízeivel hódító, langyosan fogyasztandó kicsikém esetében.

Nincsenek megjegyzések: