VKF! Vianne forró csokoládéja




Ami egyben Roux kedvence is.

Egészen eddig vártam vele, nem mertem megkockáztatni, pedig a chilivel fűszerezett forró csokoládé egészen fantasztikus. Meglepő, de mégis varázslatos, pont olyan mint Joanne Harris könyvről könyvre felépülő világa.


Chilis forró csokoládé


Nekem úgy ízlik a legjobban, ha 1 deci tejet és 20 g keserű, 70 százalékos kakaótartalmú csokoládét használok. Szerintem cukor nem feltétlenül kell bele, de mindenkinek szíve joga megédesíteni az itókát. A fűszerek közül a chilipehely, a vanília és a fahéj a legmegfelelőbbek, de egy kis reszelt narancshéj is megteszi. Mindegyikből csak egy csipetnyi kell, hogy ne nyomják el a kakaó markáns ízét, hanem csak a háttérben zsongjanak.



A tejet jól felmelegítem, de nem kell forralni. A 80 fok körüli hőmérséklet a tökéletes. Beleszórom az apróra tördelt csokoládét és a fűszereket, majd kézi, elemes kávéhabosítóval addig keverem, míg habos, selymes italt kapok. Aztán hátradőlök és elégedetten hörpölgetem.


Ilyenkor kis időre olyan világba lépek, ahol a mágia, a valószerűtlen történetek és a nyalánkságok illata kavarog a levegőben. És mindez tökéletesen megteszi lélekmelengetőnek is. Mamihami vajon mit kóstolgat, ha didereg a lelke?


Ui: Szerettem volna egy igazi francia crepe-t is készíteni, de az általam felkeresett és felhívott 6-7 biobolt mindegyikében éppen hiánycikknek számított a hajdnialiszt...

Nincsenek megjegyzések: