Káposztás tészta magyarul

A múltkori japán káposztás tészta maradék káposztájából ma megalkottam a magyar változatot is. Érdekes módon erre a gyerek is hajlandó volt értékes figyelméből pazarolni valamennyit. Én pedig rájöttem, hogy a réges-régi menzai élményeimmel ellentétben ezt a változatot egyszerűen imádom.

Káposztás tészta

Mi kell hozzá? 20 deka szélesmetélt, fél fej káposzta, 1 evőkanál cukor, 1 kis hagyma, 3-4 vékony szelet szalonna, 1 evőkanál olaj, 1 evőkanál ecet, fél deci víz, só, bors.

Hogyan készül? A káposztát negyedbe vágtam, torzsáját kivágtam, majd a tőlem telhető legvékonyabbra csíkoztam. Serpenyőben felforrósítottam az olajat, megpirítottam a szalonnát, a hagymát végül a káposztát is hozzákevertem. Amikor elkezdett pirulni, megszórtam cukorral, sóval, ráöntöttem a vizet és az ecetet. Lefedve negyed órán keresztül pároltam, időnként megkevertem.

A tésztát sós vízben kifőztem és a párolt káposztához kevertem. Végül a saját adagomat alaposan meg is borsoztam.

Nincsenek megjegyzések: