Az alap palacsinta

Régen, amikor ámulva figyeltem a Kati nagyi palacsinta sütő ügyeskedését, azt gondoltam, hogy ez a legfinomabb és legbonyolultabb konyhai varázslat, amit ember kitalálhat. Azóta sokat gyakoroltam és kijelenthetem: palacsintát sütni sem nehezebb, mint bármi mást elkészíteni. Ha egyszer ráérez az ember az ízére, már könnyedén nekifog, akár egy esős délutánon is. Ha egyszerre két serpenyőt fogunk be a munkába, kétszer olyan gyorsan elkészülünk. Egyetlen dolgot nem sikerült még megtanulnom: hogyan lehet a levegőben egy mozdulattal megfordítani?

Hozzávalók 8 palacsintához: 2 tojás, 20 dkg liszt, csipetnyi só, 2 dl tej, szódavíz, amennyit felvesz, olaj a sütéshez.

Elkészítése: A hozzávalókat folyékony állagú tésztává keverjük. Semmiképpen se legyen csomós, ezért érdemes fél órára félretenni, hogy a liszt magába szívja egy kicsit a nedvességet és a csomók is feloldódjanak. Sokan az olajat is beleteszik sütés előtt, és a teflon bevonat esetén már nem is kell kenegetni a serpenyőt. A serpenyő mindenképpen legyen jó forró, mert csak így kapunk vékony és puha palacsintát. A levegőbe dobott megfordítást még nekem is gyakorolnom kell, de azt hiszem ezen kívül egészen tökéletes palacsintákat tudok sütni. Pusztán gyakorlás kérdése az egész.

Nincsenek megjegyzések: