Szír vacsora

Akadnak olyan helyezetek, amikor minden jel egy irányba mutat. Hétfőn zötykölődtem a 6-os villamoson, amikor a tekintetem megakadt egy sárgán virító cégtáblán. Szír bolt, friss bárány - hangzott az ígéret. Gyorsan leugrottam, mielőtt még becsukódtak volna az ajtók.

Bárányhús és egyéb hús sajnos éppen nem volt raktáron, de számos finomságot cipeltem haza. Este a szokásos távirányítós kapcsolgatás közben egy szír fickót fedeztem fel a Paprikán, amint éppen a konyhában tevékenykedett. Másnap pedig, amikor már bizonyossá vált, hogy 8 barátunk jön vacsorára, éppen édesség receptet kerestem Nigella nyári könyvében, de egy csirkés piláfot leltem. Így alakult ki tehát a végleges menüsor. Kicsit szír, legalábbis ami az alapanyagokat illeti, kicsit görögös, mediterrán és mindenkinek nagyon ízlett.

Mi került az asztalra?

Sült paprika csíkokra vágva, fokhagymával és olívaolajjal meghintve

Paradicsom lila hagymával, citromlével és olívaolajjal

Apró kockákra vágott sült-párolt padlizsán, mentás-citromos sűrű joghurttal

Csipegetnivaló: töltött szőlőlevél konzervből, olajbogyó és kecsketejből készült feta

Fűszeres joghurtban pácolt, sült csirkemell kockák, mazsolás, pisztáciás, sáfrányos rizzsel

Fűszeres kolbászkákkal sütött csicseriborsó, hagymával, paprikával és paradicsommal ízesítve

A desszertet végtelenül leegyszerűsítettem: összekevertem negyed kiló túrót, 15 deka sűrű joghurtot, 2 evőkanál porcukrot, egy zacskó vaníliás cukrot, csipetnyi őrölt kardamon. Ezt a túrós krémet pedig mindenkinek egy halom áfonya tetejére pakoltam.

Az este sztárja a szememben mindenképpen a sűrű, a felirat alapján Törökországból származó sűrű, krémes joghurt volt, amit ahol csak lehetett használtam. Sajnos kilós a legkisebb csomagolás, ezért viszonylag sokat kellett viszonylag gyorsan felhasználnom belőle, de senki se panaszkodott. Én pedig még magában is eszegetem. Csak úgy az élvezet kedvéért.

A bolt címe az érdeklődők kedvéért: XI. kerület Karinthy Frigyes út 32.

Nincsenek megjegyzések: