A paprikás krumpli reinkarnációja


Azonnal lecsaptam Frances Mayes új könyvére. Andalúziával indít. Ott még nem jártam, de kulináris képzelgéseim a tapasok kapcsán Barcelonába vezettek. Elő is kaptam a 100 Best Tapas-t meg a Catalan Cuisine-t, de aztán szokás szerint mentem a saját fejem után. A képzeletbeli vetítővásznon ezúttal a patatas bravas (fűszeres mártással tálalt krumpli) és a Kálvin téri Pata Negrában (vajh megvan-e még ez a jó kis hely?) kóstolt borban párolt kolbászkák nyüzsögtek.
Íme a nász eredménye:

A paprikás krumpli reinkarnációja

Mi kell hozzá? 6-8 nagyobbacska krumpli, 30 deka főzni való kolbász, 1 chili paprika, 4-5 gerezd fokhagyma, 2 dl vörösbor, 2 dl paradicsomlé.

Hogyan készül? A meghámozott krumplikat hosszában félbevágtam, tepsire helyeztem, a vágott felüket olajjal megkenegettem és úgy 40 percig sütöttem forró sütőben.
A kolbászkák ezúttal jóféle mangalicából készült debrecenik voltak, a lényeg, hogy jó fűszeres, vékonyka és főzni való legyen az alapanyag. Fel is karikáztam izibe. A serpenyőben megkapattam a kolbász karikákat. Amikor kicsit kisült a zsírjuk, a serpenyő szélére húztam őket és középre szórtam a kimagozott, apróra vágott chilit és a nagyjából feldarabolt fokhagymát. Az egészet átpirítottam egy kicsit, majd felöntöttem a borral. Amikor a bor felforrt és az alkohol tartalma kicsit elpárolgott, a paradicsomot is hozzáadtam és addig főztem, amíg jól besűrűsödött az egész.
A kívül ropogós, belül puha krumplira halmoztam a kicsit tüzes ragut és hozzá elkortyolgattuk a maradék vörösbort. Amolyan jó spanyol szokás szerint.

Nincsenek megjegyzések: