Keleti répa csemege

Lassan be kell vallanom, hogy Nyúl vagyok. Egyszerűen imádom a répát. Különösen reszelve, saláta formájában. Az sem árt, ha ilyen különleges keleti ízvilágot sikerül kicsalogatnom az egyszerű répasalátából.

Azt történt a minap, hogy lereszeltem négy nagyobb sárgarépát, néhány zöldhagymát pedig felkarikáztam. Egy serpenyőben olajat forrósítottam, megfonnyasztottam rajta a pici sóval meghintett hagymakarikákat, majd rádobtam a répát is. Fél maréknyi mazsolát is szórtam hozzá. Amíg átforrósodtak a narancsszínű csíkok, kifacsartam 4 mandarint, levét pedig a répára locsoltam. Egy teáskanálnyi curryporra fűszereztem, friss borsot is őröltem rá. Amikor kellemesen átpuhult, de nem főtt szét a zöldség, kiborítottam egy tálba. A serpenyőt gyorsan kitörölgettem és egy maréknyi mandula lapocskát még gyorsan megpiríottam, majd ezt a salátára szórtam.

Nincsenek megjegyzések: