Bőrös malac

Szembe jött velem a hentesnél egy csinos csontos, bőrös karajdarab, úgy egy kilós. Ez annyira megragadta a fantáziámat, hogy rögtön neki is láttam elkészíteni.
Mit tettem még hozzá? Szemes borsot, borókabogyót, sót, földimogyorót és mazsolát, 1 dl vörösbort, 1-2 dl vizet, 1 kg répát, 1 póréhagymát.
Hogyan készítettem el? A húsról levágtam a bőrös-zsíros részt és ezt beirdaltam, szép kockásra. A húst forró serpenyőben körben kicsit megkapattam, éppen hogy csak színe legyen. Egy nagyobb tepsibe öntöttem a bort, vizet. A borsot, borókabogyót mozsárban összetörtem és a húsra szórtam, kicsit bele is dörzsöltem, már amennyire a forró állaga engedte. A tepsibe tettem a megfűszerezett húsdarabot, tetejére a beirdalt bőrt. Köré szórtam a maréknyi mazsolát és földimogyorót. Fóliával lefedtem és 200 fokos sütőben egy órán keresztül sütöttem.
Közben a répát, pórét nagyobb hasábokra, hengerekre daraboltam. Egy óra múltán a hús mellé szórtam, kicsit megsóztam. Újra lefedtem az egészet és további egy órát sütöttem. Ekkor levettem a fóliát és még fél órát kapott a sütőben, hogy kicsit meg is piruljon az ominózus bőrdarab.
Mit mondjak? Mind a tíz ujjunkat nyaldostuk utána. Hozzá pároltam még egy kis brokkolit és némi krumplipürével egészítettem ki a menüsort.

Nincsenek megjegyzések: