Cukkínis húsgombóc

A hűtőben árválkodott egy adag darált hús meg egy jól megtermett cukkíni, így ma ismét előszedtem az alkotó kedvemet és kreatívkodtam a konyhában. Az eredmény az alábbiakban csodálható meg (és utánozható is).
Hozzávalók: 0,5 kg darált sertés hús, 1 darab, körülbelül 20 dekás cukkíni, 1 fej vörös hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 tojás, 1 kis kanál piros arany, só, bors, leheletnyi fahéj, kardamon és őrölt majoránna, zsemlemorzsa, a sütéshez olaj.
Elkészítése: A cukkínit nagy lyukú reszelőn lereszeltem, alaposan besóztam és egy időre állni hagytam. Közben összekevertem a darált húst, a tojást, megfűszereztem. Belereszeltem a fok- és vörös hagymát. Összenyomkodtam és kicsurgattam a cukkíni levét majd szintén hozzáadtam a húshoz. A masszát jó alaposan kikevertem. Lapos gombócokat formáztam belőle, zsemlemorzsába forgattam őket és forró olajban mindkét oldalon ropogósra sütöttem. Hozzá rizst és görög salátát adtam, igazi könnyű nyári vacsora. A rizs persze kuszkusszal is helyettesíthető, úgy még arabosabb lenne a hatás. Mielőtt megkérdeznétek a görög salátámban ezúttal nyers és sült paprika, nyers paradicsom, feta sajt és olíva olaj, citrom lé, só volt megtalálható (hogy ilyen szép magyartalansággal fejezzem be mai okfejtésemet).

Nincsenek megjegyzések: